mandag den 28. marts 2011

status d. 28. marts 2011

Det er alt for længe siden, jeg har været forbi her, så der er masser at fortælle!

Jeg har købt nye lamper til planterne fra  plantelys fra prolys.dk - en ProPlant3 og en Proplant6 - og hold da op, hvor der er knald på dem! Jeg har erstattet 4 af de gamle 15 W spots med en enkelt 17 W, og det ser ud til at fungere superfint.


Det hele gror planmæssigt - kun er der et par tomatplanter, som opfører sig lidt underligt og har lidt slatne blade. Jeg har ikke fundet ud af hvorfor, men det er kun nogle få, så indtil videre gør jeg ikke så meget ved det, da jeg har rigeligt med planter.

De første chilier er klar til høst, så der skal spises thaimad en af dagene. Det er ½ år fra såning sidst i september, og de har udelukkende fået lys fra mine LED.


Jeg har i går flyttet nogle tomater og chilier ud i drivhuset i den lille tunnel på en varmemåtte - det gav lidt plads herinde, hvilket var stærkt tiltrængt! Jeg pakker dem lidt ekstra ind om natten og regner med, at de klarer sig fint under dynen med varmemåtten til hjælp.


og jeg har sået:

Søde løg fra Thompson & Morgan, som er plantet ud i roottrainer i weekenden og står i drivhuset
Porrer - er på vej op nu
Salvie - er der også liv i
Ice Plant - en sprød, saltsmagende salatplante, som jeg har priklet ud i enkelte potter i dag og sat ud i drivhuset til tomaterne
Rucola - står under det nye LED 
Og de forspirede kartofler er der fuld gang i:
Blå Congo og John Tom Kaighin, som er læggekartofler fra mine frøplanter sidste år. De blå er blevet lidt rigeligt store, så jeg har plantet nogle stykker ud i 45 l krukker, som lige nu står i drivhuset og rykker ud lidt senere.

Jeg har helt sikkert glemt noget, men så vender jeg frygteligt tilbage!

Til sidst et par chilibilleder - først en Vicente's Sweet Habanero, som smager supergodt og er helt uden styrke:


Her er den med frugt sidste år:


Og mine to Orange rocoto'er:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar