lørdag den 24. marts 2012

Det varer ikke længe....

før planterne skal i drivhuset, og det bliver godt, for de fylder rigtig meget nu :)

En del af dem er på dagsophold derude nu og bliver hentet ind sidste på aftenen, så de gradvist kan vænne sig til en lidt lavere temperatur.

Der er frugter på mange af chiliplanterne: Citronchili, Nora de Bola, TAM Jalapeno, Rød Supermarked, Poblana og rigtigt mange på Golden Cayenne, så det bliver igen en herligt lang sæson!

Det har fungeret supergodt med overvintring af planter efter en kraftig beskæring af både top og rødder, så det skal prøves med et par stykker igen til november - som der er skønt længe til...

Jeg har sat skalotteløg i haven i dag og er ved at gøre klar til det næste store højbed. Og jeg skal have fundet ud af, hvordan jeg får lavet et delvist muret krydderurtebed på overgangen mellem indkørsel og køkkenhave, hvor der er en niveauforskel på ca. ½ meter.

I drivhuset har jeg taget overvintringsteltet ned og er i gang med at gøre rent og pudse vinduer - det er lidt af et projekt :)

Jeg skal bare have fundet en billig seng, og så flytter jeg på sommerophold derude, glæder mig rigtig meget!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar